Actueel

Een nieuw team en een nieuwe projectmanager: Hans van Zandvoort. Hij heeft samen met het team als taak een contract met de aannemer op te stellen, de aanbesteding te doen en daarna de uitvoering te begeleiden. Hij volgt Mark van den Hoven op, die projectmanager was voor de fase van het opstellen van het Inpassingsplan.

Bekijk het artikel

In de periode 2021-2023 vinden er ingrijpende werkzaamheden aan de infrastructuur op de N279 tussen Veghel en Asten plaats. Het project Mobility Market van SmartwayZ.NL grijpt dit aan als kans om reizigers anders en slimmer te laten reizen. Het is de ambitie om naast de vele infrastructuurmaatregelen ook het integrale aanbod van mobiliteits- en alternatieve vervoersdiensten te versterken. Op donderdag 25 april publiceerde Mobility Market de aanbestedingsdocumenten met betrekking tot de opschaling van mobiliteitsdiensten en vervoersdiensten in het gebied van de N279 Veghel-Asten.

Bekijk het artikel

Na een zorgvuldige voorbereiding hebben Provinciale Staten op 7 december 2018 het Provinciaal Inpassingsplan (PIP) voor de N279 Veghel-Asten vastgesteld. Met het PIP van de N279 worden de voorgestelde maatregelen met betrekking tot de bestaande weg alsook de aanleg van de omleiding Helmond planologisch juridisch mogelijk gemaakt. Dit betekent ook dat de contractvoorbereiding, de grondverwerving en de bewonersparticipatie in full swing door kan gaan. Met als doel om in 2020 de realisatie te starten.

Bekijk het artikel

Een toekomstbestendige N279 Veghel-Asten is essentieel voor de economische kracht van Zuidoost-Brabant. Als onderdeel van SmartwayZ.NL wordt hard gewerkt om de N279 slimmer en veiliger te maken. In het kader van smart mobility staat de inzet van ‘slimme’ technieken centraal. Op maandag 29 oktober is het Provinciaal Inpassingsplan (PIP) voorgelegd aan de Provinciale Staten: een belangrijke stap richting de bereikbaarheid van de toekomst.

Bekijk het artikel

Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant hebben een definitieve keuze gemaakt voor het voorkeursalternatief voor de N279 tussen Veghel en Asten. Ze hebben ingestemd met het tracé dat door de regiopartners was geadviseerd: een toekomstbestendige aanpak waarbij de aansluitingen en kruisingen ongelijkvloers worden gemaakt en de N279 voor nu grotendeels 2x1-baans blijft. Bij Helmond wordt de N279 om de wijk Dierdonk gelegd en bij Veghel wordt het huidige tracé uitgebreid naar 2x2 rijstroken met gelijkvloerse aansluitingen. Daarnaast investeert de provincie, bovenop de uitbreiding van de weg zelf, bijna €20 miljoen extra in de toepassing van smart mobility, een goede inpassing van de weg in de omgeving en bovenwettelijke innovatieve geluidsmaatregelen.

Bekijk het artikel

Verschillende deelopgaven binnen SmartwayZ.NL maken gebruik van ‘social design thinking’. Maar wat is het eigenlijk? Waarvoor zet je het in? En vooral, wat levert het op? Julie Hornix van ontwerpbureau VanBerlo legt uit hoe dit werkt.

Bekijk het artikel

Bestuurders van de provincie, Rijkswaterstaat, het Waterschap Aa en Maas en de gemeenten in de omgeving van de N279 tussen Veghel en Asten hebben afspraken gemaakt over onderzoeken om de N279-Zuid vlotter, veiliger en slimmer te maken.

Bekijk het artikel

Filter actueel

U kunt het nieuws filteren op deelopgaves. Kiest u in onderstaande opties voor de gewenste deelopgave

Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van SmartwayZ.NL? Schrijf u dan in op de nieuwsbrief!

Aanmelden